Podzimní setkání KLA – Škoda PARTS CENTRUM Mladá Boleslav

Vážené a milé logističky a logistici,

Letošní podzimní setkání Komory logistických auditorů se neslo v duchu automotive, protože jsme dostali příležitost k návštěvě jedné z průmyslových dominant Mladé Boleslavi. ŠKODA Parts Center (SPC) se nedá přehlédnout. Kousek od dálnice z Prahy do Liberce se tyčí jeho výškový sklad, který je se svými 42 metry nejvyšší průmyslovou budovou v Mladé Boleslavi.

V pátek 15. října, mimochodem byl to slunný podzimní den, se celkem 14 členů KLA sešlo v rozmezí 9:30-9:45 před branami SPC s očekáváním co zajímavého uvidíme. Za zprostředkování se sluší poděkovat členovi KLA Radimu Lenortovi, který se však s ohledem na vytížení, sám nemohl této prohlídky účastnit. Koneckonců s ohledem na spolupráci se Škoda auto Vysoká škola, má takových příležitostí nespočet. Takže díky Radime. 

Možná se na mě budou kolegové logistici zlobit, ale prostě musím. Příjezd na parkoviště u SPC zahájili všichni účastníci okružní jízdou pro kruhovém objezdu těsně před branou. Přeci nebudeme číst všechny dodatkové tabulky u značení. Měli jsme, ale zase nás všechny pobavilo, když jsme se sázeli při každém přijíždějícím vozidle.

Celou naši skupinu dostal po patronaci vedoucí oddělení plánování logistických operací SPC pan Olejník, který v centru pracuje již prakticky od samého začátku, tedy více než 10 let. Vše jsme zahájili v zasedací místnosti krátkou prezentaci o historii a se základními technickými daty. Dozvěděli jsme se například, že centrum spravuje cca 130.000 SKU v různých typech skladovacích technologií. Na začátku je blokové skladování bez velkého nároku na technologie a na konci je výškový, plně automatický sklad, který nelze přehlédnout ani s dálnice D10. Nikdo z nás nezapřel logistickou praxi, takže původní model prezentace (slide by slide), se brzo překlopil do společné diskuse a někdy myslím i všetečné otázky. Je třeba říci, že pan Olejník je odborník na svém místě, protože se všemi si poradil když ne na jedničku, tak jedna mínus určitě.

Potom jsme se vydali do samotného provozu se závěrečným výstupem na střechu výškového skladu, tedy i se sportovní vložkou. V průběhu exkurse provozem, která trvala cca 3 hodiny, jsme prošli vlastně všechna zákoutí provozu a měli jsme možnost dalších a dalších otázek, opět žádná nezůstala bez odpovědi.

Ještě k tomu výstupu. Pokud někdo trpí závratí, ani to nezkoušejte, protože roštové schody a podlážky navíc s benefitem, že vidíte až úplně dolů asi nebudou to pravé, pro sebelepšího logistika se závratí.

Něco málo po 14 hodině celá sestava, ano všichni jsme to zvládli nahoru i dolů, opouštíme SPC a vyrážíme na zaslouženou odměnu ve formě oběda. To už je však jiný příběh.

Ještě jednou díky za příležitost podívat se trochu pod pokličku logistiky náhradních dílů Škoda auto a už se můžeme těšit na další naše setkání, které proběhne na jaře. Cíl musíme ještě vybrat, ale v konkurenci SPC to bude velký závazek.

zpět na seznam článků