menu
V zahraničí se objevuje nový trend – Sdílená logistika neboli sdílená distribuční strategie. Jak může pomoci vaší organizaci překonat problémy spojené s dodavatelským řetězcem? Jednoduše. Řekneme vám jak.
Jestliže jste malý nebo střední podnik s nižším objemem zákazníků v řídce osídlených oblastech, je řízení objednávek z pohledu času a nákladů velmi obtížné. V takové situaci není jednoduché, ba je dokonce nemožné, zajistit včasné objednávky, které jsou zároveň nákladově efektivní. Objednávky určené na venkov mnohdy nenaplní celý nákladní automobil a vzniká tak nevyužitá kapacita, která by při naplnění snížila náklady.
Jednou z možností, jak toto vyřešit, je povolat přepravní služby. Ty ovšem stojí hodně peněz a obvykle předáte plnou kontrolu nad zásilkou jejímu dopravci. Pokud máte opakovanou objednávku s nižším objemem, existuje levnější a efektivnější možnost – sdílená logistika, resp. distribuce.
Sdílená logistika je užitečná strategie v rámci které spolupracuje více organizací a společně tvoří „model sdílení“. Tento model sdílení umožňuje partnerům spojit infrastrukturu, prostředky a technologie dodavatelského řetězce s cílem ve správném čase uspokojit nižší objemy objednávek s vynaložením co nejnižších nákladů.
Toto sloučení menších objednávek pomáhá optimalizovat způsob dopravy a snížit přebytečné kapacity. To vede ke snížení nákladů a zvýšení udržitelnosti vašeho dodavatelského řetězce.
Jednoduše řečeno: Hledáte další organizace, které pracují s nízkými objemy objednávek, abyste se mohli spojit a naplnili přebytečnou kapacitu na nákladním vozidle.
Tento přístup založený na spolupráci přináší vzájemný prospěch a posílení efektivity dodavatelského řetězce. Při zasílání objednávek na velké vzdálenosti se to skutečně vyplatí.
S návrhem optimalizace vaší logistiky vám rádi poradí naši členové, pokud tuto nebo podobnou situaci ve své firmě řešíte, můžete si nechat vypracovat audit logistiky včetně návrhu patřičných akčních kroků k její optimalizaci.